wiolettan

Jag ligger i hårdträning.

Av wiolettan - 2018-05-11 09:54


Önskar att den rubriken var sann, men verklighet och önskedrömmar är inte samma sak, men dom kan bli det.


Nu ska jag sluta att skoja,  detta är allvar.


Vi ska ju åka på en bilresa, bara mysingen och jag, neråt i vårt vackra land. Rutten i stora drag, vad jag minns, blir Gnesta, Åtvidaberg, Målilla, Älmhult, Kristianstad, Trelleborg, Lund, Klippan, Värnamo, Eksjö. Det blir inga stora Europavägar utan vi tycker att det är trevligare att komma närmare landskapen och se lite, därför håller vi oss på mindre vägar. Så, ni får gärna vinka om ni ser oss, en grön Citroën, bjuder då på kaffe om det finns ett konditori i närheten, och, om ni vill träffa oss. Vi startar i helgen och därför blir det inget datori på ett tag. Hotellrummen är bokade så det är bara att åka iväg.




Nu tillbaka till träningen. Tänkte att jag skulle se och känna hur mycket och hur länge som jag orkade att gå. Vi har ju inte gått runt Lötsjön någon gång i år. Där som vi gick nästan varje dag förut.



   

Sagt och gjort. Det första annorlunda som vi ser är denna information. Golfängarna blev Naturreservat i december i fjol. Härligt, jättebra. Då lär de inte kunna bygga bostäder där åtminstone.




   

Då vi kom ner till Lötsjön blev jag påmind om den roliga tävlingsleken som Bosse Lidén  bjöd oss på år 2016. Skulle fota olika antal av varje sort och jag valde fåglar, vilket jag upptäckte inte var så lätt. 2 fåglar, 3 fåglar, 4 fåglar, 5 fåglar och 6 fåglar. De ville ju inte sitta still. Men med dessa lyckades jag pricka in sex stycken. Den här gången var det betydligt flera. Jag ser i alla fall 20 st. inklusive de två i luften.



   

Uppe vid skogsbrynet vid Golfängarna har kommunen satt lökar, pingstliljor.



   

Lötsjön och fontänen, så vacker.



   

Dessa två har funnit varandra. Vi frågade mannen som brukar jobba där vid planteringarna och han sa att dom trodde att den vita var en Kaki Campbell och den gråsvarta en Blåanka. Ja, i mina ögon är de änder, men kanske inte i dom vanliga färgerna.




   

Såg inte till något hjärta som vi annars alltid brukar hitta. Det enda vi fann var detta. Nästan ett hjärta.


Vår runda tog nästan dubbelt så lång tid som vanligt och "andnöden"  (där var jag lite vitsig, som ni kanske märkte)var svår ibland, men hem kom vi. Härligt.



Ha det så bra alla mina bloggvänner. Jag kommer att sakna er för någon dator tar vi inte med oss och vi har inte några moderna mobiler.





 
 
Gunnel

Gunnel

11 maj 2018 10:39

Klippan är ganska nära Åstorp, så ni kanske åker förbi där också. Jag ska spana efter bilen. Ha det så skönt. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
Znogge

Znogge

11 maj 2018 12:20

Vilken mysig resa som väntar er och visst är det väl skönt att slippa stora och trafikerade vägar. Spontant kan jag säga att Trelleborg erbjuder inte så mycket men Smygehuk som ligger i närheten är fint. Även området bort Ystad och hela Österlen är sevärt. Sedan är det väl värt att köra ner om till Skanör med Falsterbo. Skanör har en härlig hamn med mysiga restauranger.

Kram och ha en härlig helg!

http://znogge.wordpress.com

 
Augusta

Augusta

11 maj 2018 23:08

Vilken härlig promenad ni hade, många fåglar att se.
Eran resa låter mysig, mysig resa med mysingen för dig :D
Ha det riktigt trevligt båda två och uppleva många nya äventyr :D som ni kan minnas sedan i höst.
Kram

http://nouw.com/gulahuset

 
Ditte

Ditte

11 maj 2018 23:42

Vad trevligt med er resa. Och så fint att nu resa genom södra Sverige undre denna vackra årstid. Men jag hoppas du tar bilder och i efterskott låter oss vara med på resan.
Vad roligt med promenaden här runt Lötsjön och Golfängarna. Ohc en hel del fåglar fick du ju se. Jag känner ju igen mig här så det är extra rolit att hänga med er.
Önskar dig och Mysingen en jättefin resa. Njut och ha det allra bäst.
Stor kram

http://dittemitti.se

 
Preciosa

Preciosa

12 maj 2018 08:36

Hej Wiolettan!
Tack för fina bilder från hemtrakterna...Fint att du orkat gå runt sjön...nu är det min tur...hm...
Ha en jättefin resa! Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Lena i Wales

Lena i Wales

12 maj 2018 09:08

Vilket trevligt område!
Lycklig resa! Skulle vara kul att få vinka till dej, men Wales är lite utanför din allfartsväg.

http://leniawales.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

12 maj 2018 17:40

Hoppas och tror att resan blir otroligt fin! Så glad att du valde att åka med!

Härlig tripp och underbart väder hoppas vädret följer er.
Ni bor vackert och vackra närområden dit kom vår and som vi räddade. Vilka fina änder , paret ,-)
Det var absolut ett hjärta! Så fint.
Nu hoppas jag att ni njuter att du orkar njuta och se och uppleva det du vill!
Ha det så himla fint ni båda!
VARM KRAM Primrose ,-))

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Kraka

Kraka

13 maj 2018 06:00

Hoppas du och din mysing får en riktigt fin resa! Även om jag också ska "neråt" i veckan som kommer så tror jag att sannolikheten att vi ses är minimal. Men vi kanske kan ta oss en kopp i Gröna stugan någon dag under sommaren?
Kram

http://kraka.moah.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

13 maj 2018 10:59

Otroligt! Hela min lååååånga text försvann på en nanosekund. Jag gjorde inget dumt. Ramlade inte hur internet. Det händer så ofta när jag ska skriva på din fina blogg. Nu kommer snabbt lite om vad jag skrev.
Du och jag är lite i samma båt. Vi kämpar med att försöka ta tillbaka förlorad mark. Jag blev glad av att läsa att du klarade "provet". En majtur med bil på mindre vägar låter spännande. Hoppas ni får fint väder och hälsan är "snäll". Jag tog fram min bilkarta och följde med. Jag kunde inte placera Gnesta i Sverige. Såg att ni var nära Trosa. En stad som jag velat besöka i många år. Någon gång ska jag dit. Jag skickar detta nu och skriver mer sedan.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

13 maj 2018 11:07

Såg att ni skippar Österlen denna gång. Har för mig att ni var där och i Ystad för två år sedan. Om jag minns rätt. Mitt minne slirar ibland. Namn är jag ruskigt dålig på numera. Får vara glad så länge jag vet om att jag heter Sebastian. ;)
Nu är min paus slut. Jag ska återgå till att bära saker. Synd att S måste jobba m-f under veckorna. Vi skulle behöva göra tusentals saker på hemmaplan. Vi packar upp och ner. Åker och slänger saker på tippen. Försöker sälja saker prylar överallt. Vad har vi gett oss in på? Lite pirrigt med tanke på att vi inte har börjat se på några bostäder ännu. Mer än på hemnet.
Då får jag/vi vänta på foton från er resa. Den som väntar på något gott...
Kram från Bosse som heller inte har någon tuff mobil som övriga familjemedlemmar har.
Ps. Vad kul att du minns min lilla lek 2016. Bäst var det att se vad ni hittat på.

 
Ingrid

Ingrid

13 maj 2018 16:04

Så tränade Åke också när vi skulle åka bort någonstans. Han gick aldrig ut på några promenader, så det var nödvändigt att få upp konditionen lite för att kunna få ut något av resorna.
Lycka till!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

13 maj 2018 19:56

Vilken härlig resa ni ska ut på. I närheten av mig också ser jag att ni passerar.
Pingstliljor är en av min favoritblomma.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

15 maj 2018 16:05

Vilken härlig biltur ni kommer att få. Har bara varit till Lund,
men har givetvis hört talas om Gnesta-Kalle och hans dragspel.

Betr. Värnamo finns visan:

"Det var en gosse,som hette Petter
från Västbo socken, Hult gården heter
Han svarva pinnar, dä må ni tro
på stolfabriken i Värnamo."

Kom ihåg att dricka vatten, annars slokar du som en törstig blomma. :)

 
Anneli

Anneli

15 maj 2018 21:09

Vad roligt med en liten semestertripp. Synd att ni inte hade vägarna förbi mig, det hade varit så roligt att få krama om dig ♥

Hoppas det är bra med er o visst såg det ut som ett hjärtan..

Dröm vackra drömmar, kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

17 maj 2018 07:44

Ni får ha en härlig resa, låter toppen.
Vilken härlig promenad, jag går ju mest här hemma i skogen.
Jättefina bilder och ett fint hjärta på vägen
Ha det så skönt och njut kramar

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Anneli

Anneli

21 maj 2018 19:04

Hej vännen. Hoppas att ni har det bra o att ni har fint väder. Idag har vi inte haft nån sol, den kom en stund nu på kvällen men den försvann igen. Mamma tog väl med sig den till Barcelona, hon ska på en Medelhavskryssning nu.. Tänk om vi skulle åka, så roligt det hade blivit.

Ha en fin kväll, kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
write dissertation here

write dissertation here

22 maj 2018 12:42

Caring of wild animals is necessary, since all animals deserve respect. Moreover, all people have a great moral commitment to protect animals!

http://customwritingservices.org/blog/write-disser

 
Online Dissertation Help

Online Dissertation Help

21 juni 2018 13:10

It is not against the law to are attempting to find help and ideas from individuals who keep experience inside the subject matter or writing such paper. Excellent dissertation creator is the most requested expert dissertation writing business enterprise in the current statistics of instructional writing services.

http://https://www.apexessays.com/custom-dissertation-hel

 
Best garbage disposal

Best garbage disposal

21 juni 2018 13:12

There were times on the equal time as the rubbish turned into amassed in big garbage cans. Eliminating this rubbish become an actual undertaking. Kitchen junk is collected in massive amount after every few hours. Because of this, it is vital to maintaining it away some distance away from the kitchen then this is amazing for all chef and housewife.

http://https://topgarbagedisposal.com

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards