wiolettan

Så vänlighet och skörda vänskap.

Av wiolettan - 2018-03-14 08:29


Jag tror att jag har träffat 8 st av mina bloggvänner genom årens lopp. Haft mailkontakt med dubbelt så många och också bara pratat med några i telefon. Ja, det är ju inte så bara. Det går att utläsa mycket genom en röst och jag har tyckt att det har varit givande och trevligt.


Men, en av dom som jag har mött i verkliga livet blev mera än en bloggvän för mig. Vi började att träffas och umgicks en hel del.  Vi var hem till henne och hon besökte oss många gånger och ibland träffades hon och jag ute på någon restaurang. Hon tillbringade en julafton här hos oss också.


Fast hon hade en hel del krämpor var hon alltid glad och positiv. Hon arbetade med ungdomar  och gjorde ett fint jobb.


Tyvärr fick hon inte leva så länge. Hon dog den 14/3 2010, knappt 55 år gammal. Idag är det alltså 8 år sedan.


Allt gick så fort så det blev en stor chock. Var och hälsade på henne på sjukhuset två dagar innan hon avled, men då gick det inte att få någon kontakt. Saknar henne otroligt mycket.



 




 
 
znogge

znogge

14 mars 2018 09:11

Så tråkigt att du miste din fina vän. På tok för låg ålder så det är tur att vi inte vet vad som väntar. Men tänk ändå så många kontakter man fått via bloggen!

Kram och god onsdag <3

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

14 mars 2018 09:14

Jag förstår att du sörjer din vän. Visst får man många kontakter via bloggen och jag har fått träffa många, en del flera gånger. Bor man på en semesterö blir det så. Alla mötena har varit positiva upplevelser.
Ha en fin onsdag!
Kram

http://stenstugu.com/wp

 
Augusta

Augusta

14 mars 2018 09:29

Det var tråkigt att höra om din vän. Er vänskap visar att man kan få nya vänner på de mest ovanliga sätt. Bara man är öppen för nya möjligheter. Det är inte alltid i livet man är det.

Kram

http://nouw.com/gulahuset

 
Gunnel

Gunnel

14 mars 2018 09:56

Jag har också varit med om att mista en väldigt kär vän väldigt hastigt, så jag känner igen mig i din beskrivning. Saknaden finns alltid kvar. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

 
geddfish

geddfish

14 mars 2018 10:37

Så sorgligt att mista en vän. jag kommer ihåg din vän, har mailat med henne och pratat i telefon en gång.

Jo, jag har träffat flera via bloggen, pratat med några i telefonen och mailat. Intressant och givande.

Varm kram 💝

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

14 mars 2018 13:15

Vilken fin vänskap ni hade. Och din väninna finns ju med dig än idag men på ett annat sätt. Förstår att du saknar henne väldigt mycket och hon var ju så ung när hon dog- Men alla fina minnnen har du kvar. Fint så.

Vad gäller bloggvänner så har jag träffat ett 10-tal genom åren och jag hoppas att kanske du och jag kan träffas i vår och förhoppningsvis då ävenmed vår vän/bloggvän Preciosa.
Stor kram och många tankar

http://dittemitti.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

17 mars 2018 20:54

Det är extra sorgligt när fina människor dör allt för tidigt. Fast jag inte vet vem du talar/skriver så väl om blir jag rörd av dina ord om henne i detta blogginlägg. Jag är säker på att hon uppskattade dig lika mycket.
Kram Bosse

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards